Administracja serwerów

Instalacja i konfiguracja serwerów

Szkietet sieciPrzystępując do instalacji i konfiguracji serwerów w firmie trzeba mieć na uwadze nie tylko potrzeby firmy na daną chwilę, ale także plany rozwojowe, ewentualną rozbudowę infrastruktury sieciowej o nowe stanowiska, działy, a także ewentualne usługi udostępniane w przyszłości.

Przeprowadzenie analizy wymagań jest konieczne, by odpowiednio dobrać sprzęt i oprogramowanie. Kilka wariantów konfiguracyjnych, które przedstawiamy klientom pozwala na dopasowanie się również do możliwości finansowych klientów.

Jeśli jest taka możliwość to sugerujemy zastosowanie na stacjach serwerowych oprogramowania z rodziny Linux. Pozwala to na zaoszczędzenie pewnej kwoty pieniędzy, które można przeznaczyć na zakup nowego sprzętu, bądź modernizację starego.

Przeprowadzamy kompletne wdrożenia, poczynając od:

  • analiza wymagań klienta,
  • dobór sprzętu i oprogramowania,
  • zakup sprzętu (koszty zakupu są bezpośrednio przekierowywane na klienta – nie pobieramy żadnej prowizji),
  • montaż podzespołów serwerowych,
  • instalacja systemu operacyjnego (Windows/Linux),
  • instalacja usług koniecznych do działania oprogramowania (DHCP, DNS, LAN, WAN, VPN, AD, WWW, IIS , SQL, SMB, FTP, poczta, itp),
  • instalacja oprogramowania biznesowego,
  • migracja danych ze starych serwerów,
  • konfiguracja backupów,
  • analiza i ewentualne czyszczenie logów systemowych (ten proces jest zwykle wykonywany cyklicznie, po każdej zmianie dokonywanej na serwerze),
  • utrzymanie serwerów w późniejszym okresie (Administracja serwerami).

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w konfiguracji i administracji serwerów.

 

Konfiguracja Serwerów PBX

Serwery PBXVoip (Voice over Internet Protocol) – Jest to technologia pozwalająca na przesyłanie dźwięku i obrazu za pomocą łącz internetowych. Telefonia voip (telefonia ip) znakomicie sprawdza się w firmach, w których łączność pomiędzy pracownikami w różnych oddziałach i lokalizacjach jest kluczowym aspektem. Rozmowy nawiązywane z zewnątrz mogą być dowolnie przekierowywane bezpośrednio na biurko pracownika, bądź do utworzonych grup użytkowników.

Rolę centrali telefonicznej pełni serwer PBX pozwalający dowolnie konfigurować grupy, uprawnienia użytkowników, zapowiedzi i automatyczne sekretarki.

Łączność Sieci Voip z siecią telefoniczną (PSTN), zapewniają łączniki bramkowe (gateways), potrafiące obsługiwać wiele połączeń jednocześnie.

Aparaty stosowane w telefonii voip nie są typowymi aparatami telefonicznymi. Są podłączane bezpośrednio do sieci LAN w budynku, przez co nie ma konieczności kładzenia zbędnego okablowania telefonicznego.

Dominującym protokołem sygnalizacyjnym wykorzystywanym w telefonii voip jest SIP (Session Initiation Protocol). W zamierzeniu miał on posiadać takie sam zestaw funkcji jak sieć telefonii publicznej, jednak już dawno prześcigną ją swoimi możliwościami.

Administracja i konfiguracja serwerów