Administracja serwerów
Instalacja i konfiguracja serwerów
Przystępując do instalacji i konfiguracji serwerów w firmie trzeba mieć na uwadze nie tylko potrzeby firmy na daną chwilę, ale także plany rozwojowe, ewentualną rozbudowę infrastruktury sieciowej o nowe stanowiska, działy, a także ewentualne usługi udostępniane w przyszłości.
Przeprowadzenie analizy wymagań jest konieczne, by odpowiednio dobrać sprzęt i oprogramowanie. Kilka wariantów konfiguracyjnych, które przedstawiamy klientom pozwala na dopasowanie się również do możliwości finansowych klientów.
Jeśli jest taka możliwość to sugerujemy zastosowanie na stacjach serwerowych oprogramowania z rodziny Linux. Pozwala to na zaoszczędzenie pewnej kwoty pieniędzy, które można przeznaczyć na zakup nowego sprzętu, bądź modernizację starego.
Przeprowadzamy kompletne wdrożenia, poczynając od:
- analiza wymagań klienta,
- dobór sprzętu i oprogramowania,
- zakup sprzętu (koszty zakupu są bezpośrednio przekierowywane na klienta – nie pobieramy żadnej prowizji),
- montaż podzespołów serwerowych,
- instalacja systemu operacyjnego (Windows/Linux),
- instalacja usług koniecznych do działania oprogramowania (DHCP, DNS, LAN, WAN, VPN, AD, WWW, IIS , SQL, SMB, FTP, poczta, itp),
- instalacja oprogramowania biznesowego,
- migracja danych ze starych serwerów,
- konfiguracja backupów,
- analiza i ewentualne czyszczenie logów systemowych (ten proces jest zwykle wykonywany cyklicznie, po każdej zmianie dokonywanej na serwerze),
- utrzymanie serwerów w późniejszym okresie (Administracja serwerami).
Posiadamy wieloletnie doświadczenie w konfiguracji i administracji serwerów.
Konfiguracja Serwerów PBX
Voip (Voice over Internet Protocol) – Jest to technologia pozwalająca na przesyłanie dźwięku i obrazu za pomocą łącz internetowych. Telefonia voip (telefonia ip) znakomicie sprawdza się w firmach, w których łączność pomiędzy pracownikami w różnych oddziałach i lokalizacjach jest kluczowym aspektem. Rozmowy nawiązywane z zewnątrz mogą być dowolnie przekierowywane bezpośrednio na biurko pracownika, bądź do utworzonych grup użytkowników.
Rolę centrali telefonicznej pełni serwer PBX pozwalający dowolnie konfigurować grupy, uprawnienia użytkowników, zapowiedzi i automatyczne sekretarki.
Łączność Sieci Voip z siecią telefoniczną (PSTN), zapewniają łączniki bramkowe (gateways), potrafiące obsługiwać wiele połączeń jednocześnie.
Aparaty stosowane w telefonii voip nie są typowymi aparatami telefonicznymi. Są podłączane bezpośrednio do sieci LAN w budynku, przez co nie ma konieczności kładzenia zbędnego okablowania telefonicznego.
Dominującym protokołem sygnalizacyjnym wykorzystywanym w telefonii voip jest SIP (Session Initiation Protocol). W zamierzeniu miał on posiadać takie sam zestaw funkcji jak sieć telefonii publicznej, jednak już dawno prześcigną ją swoimi możliwościami.